Példakép

Pribélyi Péter

2013. december 03.


Pribeli_Peter.jpgÜgyvezető – Peter’s Aquafitt Kft.

Egy életre a medence és a víz mellett kötelezte el magát Pribélyi Péter, aki huszonévesen alapított vállalkozást az aquafitnesz magyar meghonosítására, majd pár év múlva feltalált egy, a világon egyedülálló vízi kondigépet, az AquawallgymTM-et, és kidolgozott hozzá egy speciális edzésmódszert . Számos olimpikon is ezzel edz, ő mégsem erre a legbüszkébb.

Miért éppen a vízi sportok területén kezdtél vállalkozásba?

Magam is sportolónak készültem, gyerekkoromtól vízilabdáztam, így gyakorlatilag a medencében nőttem fel. Az ELTE testnevelés-rekreáció szakán tanultam tovább, közben pedig nyelvtanulás céljából kimentem Angliába, ott találkoztam először az aquafitnesszel, amiben egyrészt remek edzési formát, másrászt jó üzleti lehetőséget láttam. Elvégeztem Angliában az összes létező képzést, majd 2000-ben visszajöttem Magyarországra, hogy meghonosítsam az aquafitneszt. Erre alapítottam vállalkozást 22 évesen.

Mik voltak az első lépések?

Nem volt könnyű dolgom, mert itthon olyannyira ismeretlen volt ez a módszert, hogy bemutató edzéseket kellett tartanom uszodákban, hogy egyáltalán lássák, miről van szó. Közben nyitott szemmel jártam a világot, számos külföldi továbbképzéseken és kiállításokon vettem részt kezdetben látogatóként, ma már pedig főként előadóként, oktatóként. Folyamatosan kerestem az újdonságokat, de nem igazán találtam olyan korszakalkotó megoldást, amelyet aztán szívesen alkalmaztam volna az edzéseimen. Így aztán eldöntöttem, kitalálok én egyet...

Mi volt a motivációd?

Az évek során sok sportolóval találkoztam, köztük olyanokkal is, akik sportműtétük után kerestek meg. Így aztán nagyon foglalkoztatott, hogy egy olyan sporteszközt és módszert fejlesszek, ami hatékonyabbá teszi az edzéseket és a mozgásszervi rehabilitációt is. Sok hazai és külföldi gyógytornásszal és orvossal konzultáltam erről, majd lerajzoltam az általam elképzelt kondigépet, és röviddel ezután legyártattam az AquawallgymTM prototípusát. Majd egy éven át dolgoztunk a fejlesztéseken, mígnem megtaláltuk a legoptimálisabb megoldást, és 2011-ben piacra dobtuk az AquawallgymTM-et.

Szeretném, ha a fiatalok a példámon keresztül megértenék, hogy huszonévesen sincs korán vállalkozásba fogni, ha van egy jó, és talán még fontosabb, hogy egyedi ötlet, amit szeretnénk megvalósítani. Mindez Magyarországon is lehetséges: egy magyar találmány, magyar gyártókkal, magyar kisvállalkozókkal.

Mitől más ez, mint a többi sporteszköz?

Ez a világ első mobil vízi kondigépe, ami gyakorlatilag bármilyen medence falára rögzíthető anélkül, hogy meg kéne bontani a falat. Igazi előnye, hogy a tér minden irányába, három dimenzióban teszi lehetővé a mozgást, így a legtöbb izomcsoportot megmozgatja. Azonban az eszköz önmagában kevés, mert nagyon fontos, hogy a kívánt hatás elérése érdekében megfelelően használnjuk. Ezért nemcsak az eszközt értékesítjük, hanem egy speciális edzésmódszert is kínálunk hozzá. Mindemellett oktatók, edzők képzésével is foglalkozunk is, akik a tanfolyamok elvégzését követően speciális foglalkozásokat tarthatnak az eszköz segítségével.

Gondolom, ez a találmány nagyban megváltoztatta a vállalkozásodat...

Igen, a legalapvetőbb változás az volt, hogy a tevékenységünk kiegészült a gyártással és az értékesítéssel. De nemcsak az új eszköz megszületésekor, hanem már azt azt megelőző fejlesztési időszakban is éreztem, hogy egy új úton indulok el.

Elsősorban kiknek adod el az eszközt?

Az AquawallgymTM piaci előnye, hogy nem csak egy bizonyos szegmenst találunk meg vele, hiszen több célcsoport is használhatja: a fitnesz, a rehabilitáció és az élsport. Az értékesítés ezen a három fő területen zaljik, elsősorban külföldön. 2012-ben bekerültünk Európa legnagyobb sportszergyártó cégének a katalógusába, ami egyrészt óriási szakmai siker és kitűnő referencia számunkra, másrészt nagy üzleti kihívás, mivel a katalógust 48 országban terjesztik, többszázezer példányban.

Ennek megfelelően fejődött a vállalkozás is?

Annyira gyorsan történt minden, hogy a vállalkozás – méretét tekintve – egyelőre nem nagyon tudta követni. Nagyon sokat köszönhetek azoknak az orvosok, gyógytornászoknak és a családomnak, akik mindvégig hittek bennem és mindenben támogattak, mind szakmai tapasztalatukkal, mind bátorító szavaikkal. De voltaképp még ma is szinte egyedül csinálok mindent: azon túl, hogy naponta több órán át tartok edzéseket négy budapesti uszodában, ellátom a szakmai képviseletet, ellenőrzöm a gyártást és értékesítem az eszközt. Mindemellett szerencsére sok külföldi bemutatóra is hívnak, és a Semmelweis Egyetemen is tartok órákat a leendő gyógytornászoknak, mert fontos számomra, hogy a jövő szakembereinek figyelmét felhívjam a vízi rehabilitáció fontosságára, s megismertessem velük ezt az új technikát.

Mit szeretnél még elérni?
Célom, hogy minél több országra kiterjedő disztribútor hálózatot építsünk ki annak érdekében, hogy a helyi képviseletek értékesítsék az AquawallgymTM-et és a hozzá kapcsolódó képzési rendszert. Jelenleg Olaszországban, Svájcban és Oroszországban van partnerünk és terveink szerint hamarosan Franciaországban is megjelenünk. De ezen túl is ma már szinte a világ minden táján használják az eszközt, kaptunk már megrendelést az Egyesült Államokból és Brazíliából is.

Mi a legnagyobb siker számodra?

Nagyon jó érzés az, hogy az általam kitalált eszközt élsportolók, köztük Illyés Ferenc és Zácsik Szandra válogatott kézilabdázók, Szabó Nikolett paralimpikon judós, motorversenyzők, vízilabdacsapatok is használják. De mégis, ha megkérdezed, mire vagyok a legbüszkébb, akkor azokat a rehabilitációs programokat említeném, melyek segítségével kerekesszékbe kényszerülteknek segítettem megtanulni újra járni, és olimpikonokat, paralimpikonokat készítettem fel sérülések után, ezáltal lehetővé téve számukra az olimpiai részvételt. Ezek az igazi szakmai sikerek, élmények számomra, amelyek megfizethetetlenek.

Mi az, amivel szeretnél példát mutatni?

Szeretném, ha a fiatalok a példámon keresztül megértenék, hogy huszonévesen sincs korán vállalkozásba fogni, ha van egy jó, és talán még fontosabb, hogy egyedi ötlet, amit szeretnénk megvalósítani. Mindez Magyarországon is lehetséges: egy magyar találmány, magyar gyártókkal, magyar kisvállalkozókkal.

Ha szeretné, hogy Pribélyi Péter legyen az Év Példaképe, szavazzon rá

komment komment

Kommentek

süti beállítások módosítása