Példakép

Néveri Varagya Szilvia

2016. december 31.

Néveri Varagya SzilviaPR szakember, vállalkozó – aPRimage s.r.o., Szlovákia (Felvidék)

A vállalkozása futtatta fel Felvidéken a Nemzeti Vágtát, az ő marketinges támogatásának köszönhetik Szlovákiában a homoktövis ismertségét. Akkor sem akar sablonból kiindulni, ha az egyszerűbb megoldás lenne. Szerinte a marketing és a PR rendkívüli varázsa abban áll, hogy a racionalitást és az érzelmeket ötvözi.

Ha jól tudom, rövid ideig újságíró is voltál.

Általános iskolás koromban fogott meg a szakma. Gyerekriporterként tudósítottam a Kossuth Rádió Miska bácsi levelesládájába. Gimiben az akkor induló kábeltévézésbe kóstoltam bele önkéntes szerkesztő-riporterként. Hajnali 1-ig vágtunk, 8-kor már biológiadolgozatot írtam, magával ragadott az adrenalin. Az egyetem alatt is sokat dolgoztam, PR-menedzserként egy gyógyszerforgalmazó cégnél, majd miniszteri szóvivőként.

Mi vonz a szakmádban?

Az, hogy különleges kezdeményezéseket tudok megmutatni a világnak, ki tudom domborítani a dolgok előnyös oldalát. Az újságírás gyakran kritika, és bár fontos eszköznek tartom, a vállalkozásomban igazán az motivál, hogy az értékteremtést támogatom, ezáltal én is értéket teremtek. A rebellis oldalamat is kiélem, a járt utat folyamatosan járatlanra cserélem, egyúttal különleges embereket ismerhetek meg. Amikor rövid ideig újságíróskodtam, a riportok vonzottak. Már akkor az érdekelt, mi lakik az emberben, mi hajtja, mitől egyedi.

Mivel lehet egyáltalán megújítani a PR-szakmát?

Professzionális és tisztességes hozzáállással. Amikor elkezdtem ezzel foglalkozni, tájainkon ismeretlen fogalom volt a PR. Kitartó és következetes munkával sikerült elérnem, hogy a vállalkozók tudják, a jó hírverést szakemberre kell bízni. Az újsághirdetés és az óriásplakát önmagában fölöslegesen drága és nem hatékony reklámeszköz. Ennél sokkal szélesebb a paletta. Ennek szakszerű összeállításában segít csapatom.

Mesélj ezekről a trükkökről.

Inkább szakmai fortélyoknak nevezném. Minden projekthez egyénileg állunk hozzá. A sablonok és a rutin helyett a szakmaiságban és a feladat iránti alázatban hiszek. Minden ügyfél egyedi, alaposan felkészülünk, aztán jön a személyre szabott kampány. Ez több odafigyelést és alaposabb munkát igényel, de az eredmény önmagáért beszél. Tavaly például először rendezték meg a Nemzeti Vágta dunaszerdahelyi előfutamát. A csapból is az folyt, mégsem volt visszás, sőt! Már az első Felvidéki Vágtára is 6 ezer embert sikerült a rekkenő hőség ellenére a helyszínre csábítanunk. A legnagyobb büszkeséggel az tölt el, amikor egy-egy munkánk után azt mondják: ilyen itt még nem volt. Néhány éve egy fiatal politikusjelölt első komoly kampányát vettük szárnyunk alá. Nem a megszokott, unalmas kommunikációs vonatra szálltunk fel, hanem egy sugárzó, pop-artos, színes, mindeközben mély társadalmi kérdésre rámutató kampánnyal robbantottuk be a köztudatba. Nagyon sokan felfigyeltek rá. Egy külföldön élő felvidéki magyar írta nekem a választások előtt, hogy már elege volt az acsarkodó politikusokból, és eltökélte, több választáson már nem vesz részt. De lenyűgözte ez a frappáns és provokatív kampány, s az egész rokonságát a fiatalember támogatására fogja biztatni. A fiatal politikussal azóta is baráti szálak kötnek össze minket, és aktivitásaiban továbbra is mellette, illetve mögötte állunk.

Hol fogsz bele egy sokismeretlenes egyenletbe?

Pontosan meghatározzuk a célt, és megkeresem hozzá a megfelelő eszközöket. Nem elég az elszánt, szárnyaló szellem, jól felépített stratégiára is szükség van. Mágikus erővel hat rám a racionális és az érzelmi elemek ötvözése, ezért dolgozom ekkora szenvedéllyel. Lelkes, fiatal magyar szakemberekkel veszem körül magam, mindenki a legjobbat hozza ki magából. Az első pillanattól kísérjük, ápoljuk, öntözgetjük a projekteket egészen a virágzásig. Akkor tudom igazán garantálni a sikert, ha az egész feladatot ránk bízzák.

Gondolom, nagyon eltérőek az ügyfeleid, van bennük bármi közös?

Leginkább az, hogy mindegyik kiemelkedik a saját közegéből. Ez ösztönöz minket is arra, hogy szakadatlanul tanuljunk és fejlődjünk. Minden kliensnek meg kell értenünk a működését. Mitől más, mint a többi, mi hajtja, mire vágyik. A legfontosabb, hogy kialakuljon közöttünk a bizalom. Ez a kulcs. Azt vallom, a bizalom érték.

Ha jól tudom, a homoktövisre épülő márkát olyan sikeresen vezettétek be a piacra, hogy ma már szinte mindenki ismeri, holott korábban nem ették és itták Szlovákiában, az biztos.

A helyi mezőgazdasági szövetkezet elnökasszonyának személyes szenvedélye ez a növény. A faluban hitetlenkedve nézték az első ültetvényeket, a cserje csodájára jártak. A kiváló termék adott volt, de nem találták a potenciális vevőket, nem tudták eladni. Aztán megszólítottak minket. A névhez ragaszkodtak, innen, az alapoktól indult az intenzív munka. A Tardoskeddi Aranynál a piackutatástól és a logótervezéstől a marketingstratégián át a kampány megvalósításáig mindent mi csináltunk. Igényes, fekete és arany csomagolást fejlesztettünk ki, sajtótájékoztató keretében mutattuk be a bio homoktövis-termékeket, Szlovákia legnívósabb szakvásárára vittük, számtalan szakmai írás megjelenésénél bábáskodtunk felettük, tartalmában és küllemében is igényes honlapot hoztunk létre, majd miután az emberek érteklődni kezdtek a termékek iránt, elindítottuk a webshopot, párhuzamosan több csatornán is felélénkítettük a keresletet. Nagyon fontos volt az időzítés. A teljes ismeretlenség után a tulajdonos számára ma már nem az értékesítés a kihívás, hanem a gyártási kapacitás növelése. Különleges termékekkel és számtalan minőségi védjeggyel büszkélkedhet. Számomra az együttműködésünk lényege az, hogy valós értékre és a kölcsönös bizalomra épül. Remek dolog, hogy már ennyire ismert a homoktövis Szlovákiában is.

A vállalkozásban mit élvezel a legjobban?

Az alkotás és a gondolkodás szabadságát, valamint inspiráló emberek, munkatársak társaságát. És azt, hogy jó hírük építésével térségünk kis- és középvállalkozásait, valamint önkormányzatait is helyzetbe hozzuk. Ez az az energia, amely nekem ad szárnyakat.

komment

Kommentek