Példakép

Molnár Ildikó

2013. december 03.


Molnar_Ildiko.jpgTöltőállomás-vezető

Amikor szembejött a lehetőség, Molnár Ildikó azonnal lecsapott rá és céget alapított. Korábbi munkáltatójával, egy olajipari céggel kötött szerződést, és ma valószínűleg az ország legboldogobb töltőállomás-vezetője. Minden az autókkal indult. Vigyázat, a benzinnek nem szaga, hanem illata van!

Szerintem nincsenek nőies vagy férfias szakmák, de nyilván sokan csodálkoznak, hogy nő létedre egy benzinkút vezetője vagy.

Gyermekkori vágyam volt, hogy benzinkutas lehessek, mert nagyon szeretem az autókat! Először csak kezelőként képzeltem el magam, és fel sem merült bennem, hogy ez férfiaknak való szakma. Kevés idővel tanulmányaim befejezése után legnagyobb örömömre sikerült elhelyezkednem egy töltőállomáson. Óriási lelkesedéssel és jókedvvel vetettem magam bele a munkába, amit mindig a precizitás, a pontosság, a megbízhatóság és a lendület jellemzett. Vezetőim felfigyeltek a képességeimre, szorgalmamra és nagyon tetszett nekik a cég irányába tanúsított lojalitásom. Teljesítményem mindig kiemelkedő volt, túlszárnyaltam az előírt elvárásokat. Vezetőim előálltak egy javaslattal, mi lenne, ha átvenném egy üzemanyagtöltő-állomás teljese körű vezetését. Azt gondoltam, itt az idő! 2005-ben céget alapítottam és megkezdtem a töltőállomás üzemeltetést, ezzel az álmom beteljesülése megkezdődött!

Honnan indult ez a szerelem, miért pont a benzinkút volt az álmod?

Hiszem, hogy ez a „szerelem” van megírva számomra. Már apró gyermekként is az autókkal játszottam, a babák nem érdekeltek. A jogosítványt tizenhét éves koromban szereztem meg, de az autók működési mechanikájáról már mindent tudtam!

És a benzin szagát is?

Így van, eltaláltad! A benzin illatát is nagyon szeretem! Amikor csak megérzem - és szerencsére nap mint nap érezhetem -, akkor valami különlegesen fantasztikus érzés kerít a hatalmába. Úgy érzem, a benzin illata kiváló motiváló erő, persze ezt csak az érti, aki nagyon szereti (nevet).

Valóra vált az álmod, mondhatni „álomvilágban” élsz, de mindez mennyire különbözik attól a napi rutin szintjén, mint amit korábban elképzeltél?

Az álmom valóra vált, ez igaz, de hogy az is maradjon, ehhez folyamatosan és keményen kell dolgozni, és nem elég csak dolgozni, töltőállomás-vezetőként nagyon sok folyamatra, tevékenységre kell koncentrálni. Egyetlen pillanat, egyetlen meggondolatlan mozdulat is elég ahhoz, hogy bármi megtörténhessen, a benzinkút veszélyes üzem! Megtanultam a szüleimtől, hogy szorgalommal és kitartó munkával mindent el lehet érni.

Mennyire domborodik ki a te vállalkozói éned?

A töltőállomás egy komplex üzlet, nemcsak egyszerű tankolásról van szó. Menj be egy benzinkútra és nézz szét! Megismered a töltőállomás-vezető elvárásait, tulajdonságait és személyiségét. A cégem szempontjából ügyvezető igazgató vagyok, de ha megkérdezik, azt mondom, hogy töltőállomás-vezető, én erről az oldalról közelítem meg a vállalkozásomat. Nagyon büszke vagyok arra, hogy saját cégem van, amit teljes mértékben önerőből és sok-sok szorgalommal, munkával valósítottam meg.

Mire vagy a legbüszkébb?

A csapatomra. A munkavállalók összetartása, összefogásra alkalmas csapattá történő alakítása biztosítja a minőségi munkát, a kellő hatékonyságot és azt, hogy a munkatársaim úgy dolgozhassanak, hogy közben jól érezzék magukat és szeressék a munkájukat. Büszke vagyok arra is, hogy a mai gazdasági helyzetben részt veszek jótékonysági rendezvényeken és alapítványokat támogatok nemes célok elérése érdekében.

Milyen a verseny azon a speciális piacon, ahol ti vagytok? Tankolni mindig fognak az emberek, nem csak az a lényeg, hogy a kút jó helyen legyen?

Minden piacon állandó verseny van, ahol a piaci résztvevők száma minimum kettő, így van ez nálunk is. A töltőállomásokat minőségi mutatók szerint rangsorolják az elért teljesítményük alapján. A minőségellenőrzési rendszerünk szempontjából nem az a fontos, hogy a kút hol található, hogy jó helyen van-e, hiszen ez relatív. Mi a vevőkiszolgálásra fektetünk nagyon nagy hangsúlyt. A vásárló kiszolgálása a legfontosabb és ennek mérhető eredménye van.

Büszke vagyok arra is, hogy a mai gazdasági helyzetben részt veszek jótékonysági rendezvényeken és alapítványokat támogatok nemes célok elérése érdekében.

Mi az a mondat, amit főnökként a legtöbbször mondasz el egy nap?

„Mindig legyetek kedvesek és segítőkészek!”

Mennyire hátrány neked a vállalkozásban, hogy nő vagy?

Nem tapasztaltam, hogy hátrány érne a vállalkozásomban azért, mert nő vagyok. A szakmai tudásom, a tapasztalatom és az eredményes munkám a fontos. Ezek által inkább kiemelkedő a teljesítményem. A gyakorlatban nem mondható általános jelenségnek, hogy egy nő egyedül vezet egy benzinkutat, mert általában a töltőállomások üzemletetésére az a jellemző, hogy családok (férj-feleség) a feladatokat megosztva végzik a tevékenységet.

Mit szeretsz a legjobban a munkádban?

A munkám során elsősorban példát mutatok a munkavállalók részére. Szeretem látni azt, hogy a napi munka során minden folyamat rendben van. Sokszor én is részt veszek a kiszolgálásban, ekkor nagyon jó hallani az elégedett vásárlók személyes, szóbeli visszajelzéseit, dicséreteit. Ez a legnagyobb öröm a munkám során.

Mi a legnehezebb része a munkádnak?

Visszatekintve az elmúlt időszakra, talán a legnagyobb kihívás az volt, amikor egyszerre két töltőállomást vezettem két külön városban.

Van olyan dolog, amit nem szeretsz csinálni?

Nem tudok olyan mozzanatot megemlíteni, amit a tevékenységem során nem végeznék szívesen, számomra a munka öröm.

Hogy tudod magad motiválni így?

Mindig vannak új kihívások, és ha elérjük a kitűzött célt, az nagyon jó érzés; ez mindig motivál.

Hogyan tovább?

Az elért minőség és színvonal megtartása mellett jelenleg a fejlődésre fókuszálunk, jövőbeni terveim közt szerepel a töltőállomás telephelyén történő kézi vagy gépi működtetésű autómosó beindítása és üzemeltetése, hogy az egyedi vásárlók és a szerződéses ügyfelek részére minden igényt kielégítő, még teljesebb körű szolgáltatást tudjunk nyújtani.

És ha neked van szükséged benzinre, magadnak tankolsz?

Így van, magamnak tankolok, bár a kútkezelőim mindig ki akarják venni a kezemből a töltőpisztolyt és néha hagyom is nekik (nevet).

Ha szeretné, hogy Molnár Ildikó legyen az Év Példaképe, szavazzon rá

komment komment

Kommentek

süti beállítások módosítása