Példakép

Németh Rita

2015. december 15.

nemeth_rita.jpgÜgyvezető – PendriveGuru Kft.

A reklámtárgyak piaca rendkívül telített, elszántnak kell lennie annak, aki ide belép, miközben jól eltalált, eredeti, dizájnos és használható produktumot kell kínálnia. Németh Rita vállalkozása pendrájvokat tervez, gyárt és értékesít. Egy cseppet sem aggasztják a körülmények, bízik az ötleteiben, ahogy bízott a döntésében akkor is, amikor édesanyaként gondolt egy nagyot, és a GYES után nem visszailleszkedni próbált, hanem saját erőből érvényesülni. Gyártott már malacka- és sarokcsiszoló-formájú eszközt is, folyamatosan fejleszti a weboldalát, és mert lépést tart az adathordozók fejlődésével, szinte minden „kütyü” dizájnosítása megtalálható a kínálatában. Legjobban az önállóságot szereti abban, hogy vállalkozik.

A pendrájv nagyon pici eszköz. Milyen léptékekkel találkozol a munkádban? Hány pendrájv egy élmény, akár a vásárló oldaláról, akár a tiétekről?

A pendrájv máig nagyon népszerű, mert praktikus és hosszan használható adathordozó. A hozzáadott érték pedig többek közt az, hogy mi úgy díszítjük fel, ahogy a megrendelő szeretné, a céges logótól az egyedi grafikáig. A PendriveGuru Kft. eredetileg céges ügyfeleket szolgált ki, a B2B vásárlóinknak minimálisan 25 darabot kellett rendelniük. Mára viszont egy fejlesztésnek köszönhetően egy darabtól is kínáljuk a teljesen egyedi neves kialakítású pendrájvokat is. 

Hány eladott pendrájv termel ki egy jónak mondott negyedévet? 

Ez teljesen változó, nagy különbség van termék és termék között. De ha szigorúan csak a pendrájvokat nézzük, az egygigásokból még 2500-at is hiába adnék el havonta ahhoz, hogy jó eredményekkel zárjunk, viszont a 64 gigásból már néhány tucat is szép számokat hoz.

Mit szeretsz magában a termékben? 

Azt, hogy sokoldalú, és azt is, hogy ideális ajándéktárgy. Lehet használni névjegykártyaként, virtuális katalógusként, kiállításon, céges események alkalmával és karácsonyi ajándéknak is szuper választás. 

Találkoztatok már hajmeresztően egyedi megrendeléssel? 

Létezik egy speciális szilikon, amelyből szinte bármit legyártunk. Készítettünk már sarokcsiszoló alakú, de malackaformájú pendrájvot is. Tényleg nagyon népszerű a sok reklámajándék között.

Lépést tartotok az adathordozó eszközök fejlődésével? 

Igyekszünk, így természetesen nálunk sem ez az egyetlen feliratozható reklámhordozó. Nagyon keresett mostanság a power bank, azaz a telefonos vésztöltő, és több másféle elektronikai termék is.​ Mostanság nagyon mennek a szelfibotok, és szinte bármilyen kis kiegészítő, mint például az okostelefonhoz a kitámasztó, a töltők, de akár törlőrongy is. Természetesen ezeket szintén dizájnosítjuk igény szerint. 

Egy ideje személyre szóló e-mailben külön felhívom a vevőim figyelmét, hogy ők is jobban járnak, ha kifejezetten a minőség a fő szempontjuk. Nem tartható hosszú távon, ha csak a kedvezményekre figyelünk oda.

Miért kezdtél vállalkozni? Mindig így tervezted? 

Egyáltalán nem, bár tulajdonképpen a diplomáim utáni két munkaköröm már kirajzolta a PendriveGuru profilját: egy elektronikai cikkeket forgalmazó nagykereskedésnél, valamint egy reklámcégnél dolgoztam, miután végeztem a Külkereskedelmi Főiskolán, majd a Budapesti Műszaki Egyetem közgazdász szakirányán. Valójában a gyermekeim megszületése után vetődött fel az ötlet, hogy addigi ismereteimet felhasználva belevágjak a saját vállalkozásba. 

Hogy döntöttél a területről? 

Az élet kínálta fel a lehetőséget. Itthon voltam a gyerekekkel, gondolkodtam, hogyan tudnék rugalmasabban dolgozni, anélkül, hogy bejárnék valahová. Abból indultam ki, hogy van már munkatapasztalatom. GYES-en lévén időm is volt, és erős szexepilt jelentett a perspektíva, hogy vállalkozóként én osztom be a napomat, én döntöm el, mit mikor lehet megcsinálni, rajtam múlik minden folyamat, minden fontossági sorrend. Ennyi csábító előny mellett arra gondoltam, muszáj tennem egy próbát. Ehhez nagyon sok internetes oldalt néztem át, és több tanfolyamot is elvégeztem, főleg marketing és vállalkozásalapítás témájában. Szerettem volna átlátni, hogy működnek az üzleti folyamatok. 

Értek az úton csalódások? 

A legnagyobb csalódást az a felfedezés jelentette, hogy a vásárlót szinte semmi nem érdekli a produktum árán kívül. Nem a minőséggel foglalkozik, nem a legjobb ár-érték arányú terméket választja, hanem a legolcsóbbat. Egy ideje (személyre szóló e-mailben) külön felhívom a vevőim figyelmét, hogy ők is jobban járnak, ha kifejezetten a minőség a fő szempontjuk. Nem tartható hosszú távon, ha csak a kedvezményekre figyelünk oda. Szerencsére azonban egyre többször találkozom az igényes réteg képviselőivel is. 

Melyek a legfontosabb változások a cégedben ahhoz képest, ahogy elindult?

Szerencsére számos fejlesztést tudtam véghezvinni az indulás óta, részben nyertes EU-s pályázatnak köszönhetően. A pendriveguru.hu honlapon integrált rendszerben lehet ajánlatot kérni, kijelölheted, milyen mennyiségben, milyen logóval kérsz terméket, és ez generálja az árat a honlapon. Nem én számolom ki, mégis minden egyes vásárlóm egyedi ajánlatot kap, ezzel fél óráról mintegy öt percre redukálódott a kalkulációval töltött idő. Akárhogy is, ez rengeteget számít a hatékonyságban, így jobban járnak az ügyfelek is, mi is. Beleépítettünk egy automata levélküldő rendszert is. További nagy fejlesztés, hogy 3D-s nyomtatásban is tudunk pendrájvokat gyártani, márpedig ma ennél nem létezik menőbb technológia. Erre a formára európai szabadalmam is van. ​Itt a felhasználó saját tervezőfelületen megtervezheti és meg is rendelheti a neki tetsző pendrájvot, a gyors szállítást pedig már nekünk kell megoldani, és szerencsére ebben is eredményesek vagyunk. 

Kikkel versenyeztek, mennyire nagy a nyomás a piacon? 

A nyomás nagy része az ügyfelektől érkezik. Fontos tudni, hogy bármennyire törekszünk a gyorsaságra, semmilyen egyedi termék elkészítése nem megy néhány nap alatt. Mi folyamatosan egyeztetünk a szállítási határidők miatt.​ A konkurencia természetesen elég nagy számban képviselteti magát a piacon, de mindig van lehetőség valami újat létrehozni. Erős hozzáadott értéknek tartom, hogy a 3D-s pendrájv esetében nincs versenytársunk, ilyet egyedül mi készítünk a piacon. Ez a szegmens leginkább a brandépítésben lát el minket kihívásokkal. Az is a feladatunk, hogy megismertessük a piaccal az új terméket. 

Mit szeretsz a legjobban abban, hogy vállalkozol? 

A legjobban azt, hogy amit felépítettem, az az enyém. Amiért megdolgoztam, azt meg is tarthatom, és én döntöm el, mennyit dolgozom és mikor. Saját magam osztom be az időmet. Azt hiszem, az önállóság örömével semmi nem ér fel.


Ha szeretné, hogy Németh Rita legyen az Év Példaképe 2015 Közönségdíjasa, szavazzon rá!

Figyelem! A példaképre ide kattintva, a szavazás oldalán tud érvényes szavazatot leadni, az interjú alatt lévő Like gomb nem egyenlő a szavazással.

komment

Kommentek