Példakép

Szilfai Ágnes

2014. december 18.

 szilfai_agnes.jpgAlapító, ügyvezető – Picur Rádió

Szilfai Ágnes a legjobb példa arra, hogy vállalkozást bármikor lehet indítani. Két gyermek után ült be az iskolapadba, majd kezdett el azzal foglalkozni, ami már az egyetemi évek alatt is nagyon érdekelte, belecsapott a médiabizniszbe. Első ránézésre ez nem az a pálya, ahol többgyermekes anyukák is labdába rúghatnak, de Ágnes tökéletesen rácáfolt mindenkire. A Picur Rádiót ma már 150 ezren hallgatják, rendezvényeik vannak, óvodai roadshowt szerveznek. Ágnes nem tartja elképzelhetetlennek, hogy az online rádióhoz később frekvenciát szerezzenek, de pontosan tudja, hogy a hullámhossz nagy felelősség, és tudni kell vele élni. A Picurnál ez biztos nem lesz gond. Ágnes szerint csak a célt kell kitűzni, és hirtelen kapuk nyílnak meg ott is, ahol az ember nem is számít rá.

Autóba ültetek és az úton nem tudtatok mit bekapcsolni a gyerekeknek – így kezdődik a Te történeted. Emlékszel, hova mentetek akkor?

Veresegyházra! Az autóban mindig hallgattunk zenét a gyerekekkel, hogy megnyugodjanak, és élvezzék az utazást.

Ezért alapítottál egy gyerekrádiót. Hogy kezdtél neki?  

Az ötlet gyorsan megvolt, egyből rádióra gondoltam. Engem régen is érdekelt a média és az újságírás, már az egyetem alatt is foglalkoztatott ez a terület. A gyerekek születése után jött a lehetőség, hogy valami sajátba kezdjek. Miután úgy láttam, hogy az internet a jövő, elvégeztem a Modern Üzleti Tudományok Főiskoláján (ma Edutus Főiskola) az online marketing menedzser képzést, és így megszereztem harmadik diplomámat a közgazdasági és jogi után. Rengeteget olvastam arról, hogyan kezdjek neki, az interneten kitanultam az online rádiózás csínját-bínját. Nyilván ez volt első lépésben a reális cél, egy FM rádió indítása nagy falat lett volna. Egyszer csak beesett egy ismerős teljesen véletlenül, akinek tíz éve volt már online rádiója akkor, rengeteget tanultam tőle és sokat segített az elején. Mindez tényleg a véletlennek köszönhető, édesanyám egy kozmetikai szalonban találkozott vele, innen a kapcsolat. Ha az embernek van egy határozott célja, kapuk nyílnak meg előtte, és még szerencséje is lehet.

Milyen volt a rádió első napja?

Nagy élmény volt, amikor először megszólalt!

Mennyit dolgoztatok, hogy eljussatok idáig?

Augusztustól márciusig folyt az előkészítés.

Elég rövid időnek tűnik.

Elég intenzív munka volt, a technikai háttér szerencsére adott volt, így „csak” az anyagot kellett hozzá összegyűjteni. Az online rádióhoz nem kellett hatalmas stúdiót építeni, ezt végül otthon rendeztük be, ez volt a legegyszerűbb. Terveink között szerepel, hogy pályázunk, és kibérelünk egy helyet, ahol a későbbiekben működhet a rádió.

Hogyan tudtad előteremteni az anyagi alapot a saját céghez, illetve miből él most a rádió?

Korábban közgazdászként dolgoztam, amit elég egyhangú munkának találtam, igazából csak az utolsó munkahelyemen, az OMV-nél éreztem magam jól. Hiányzott a kreativitás, ami azért is érdekes, mert korábban inkább a reál tárgyak, például a matek vonzott. A legutolsó főnököm azonban megbízott azzal, hogy felépítsek néhány saját projektet, amit nagyon élveztem. Aztán jöttek a gyerekek. Utánuk még vissza tudtam menni dolgozni néhány hónapra, és az ekkor félretett pénz elég volt az indulásra. Most reklámokból élünk, és egyre nagyobb cégek hirdetnek már nálunk. Ezenkívül van egy óvodai roadshow-nk is, ami jelenleg nem ingyenes, keressük hozzá a támogatót. A rádiónak saját rendezvénye is van, a Picur viaDAL, kihasználjuk azt, hogy rengeteg zenekarral ismerkedtünk meg. Ezt elsőre sikerült nullszaldóra kihozni, előbb-utóbb ez is bevételi forrás lehet majd.

Szükségem volt a rugalmasságra, hogy magam osszam be az időmet, ugyanakkor nem akartam elveszteni azokat a tapasztalatokat, amiket a korábbi években szereztem.

Mennyire áll stabilan a cég jelenleg?

2011-ben indultunk, és az idei volt az első év, amikor a bevételek már fedezni tudták a kiadásainkat. Volt egy tanárom, akinek több saját cége is volt, ő mondta azt, hogy tízezer munkaóra kell ahhoz, hogy egy vállalkozás a saját lábára tudjon állni. Ez nagyjából három év, az üzleti tervben ezért így is számoltam.

Gyerekek mellett a tízezer munkaóra összejött három év alatt?

Nyilván így nehezebb, amikor kisebbek voltak, akkor mindig éjszaka dolgoztam, de szerencsére rengeteg anyuka segít, aki egyetért a céljainkkal.  Lassan meglesz…

Nagyon jó piaci rést találtál, de vízió nélkül az mit sem ér. Mi a te jövőképed?

Azt szeretnénk, ha tudnánk olyan keretek között működni, mint egy nagy FM rádió, értelmes műsorokat gyártani a gyerekeknek, ami előreviszi a fejlődésüket. Az én egyik gyermekem már „kinőtte” a rádiót, 8 éves korig lőttük be a célcsoportot, de felvetődött, hogy nagyobbaknak is csináljunk egy adót.

A távlati célok között szerepel, hogy frekvenciát szerezzetek? Ehhez már kapcsolatok is kellhetnek.

Abszolút, ez ott van a céljaink között, és el is kezdtük kiépíteni az ehhez szükséges kapcsolatrendszert. Kell ahhoz idő, hogy az ember úgy kapjon frekvenciát, hogy azt értelmesen tudja használni. Olyan már volt, hogy műsorokat adtunk át FM rádióknak.

A legtöbb nő úgy gondolkodik, hogy a „nagy dobásokat” a gyerekvállalás elé időzíti, például a saját vállalkozást. Te viszont fordított utat jártál be. Így nem volt nehezebb?

Szükségem volt a rugalmasságra a gyerekek mellett, hogy magam osszam be az időmet, ugyanakkor nem akartam elveszteni azokat a tapasztalatokat, amiket a korábbi években szereztem. Miért dobtam volna ezeket sutba? Azt viszont nem tudtam elképzelni, hogy megint napi nyolc órát üljek bent.

Inkább dolgozol tizenkét órát egy nap a saját cégért?

Inkább dolgozom többet a gyerekekért. Ez egyfajta elhivatottság is a részemről.

Nem érzed azt, hogy több a vesztenivalód?

Volt egy üzleti tervünk, hárommillió forintot szántunk erre. Kitűztem egy célt magam elé, elhatároztam valamit, úgy voltam vele, hogy sikerülnie kell. Online gyerekrádió létrehozására több próbálkozás volt már. Én azt láttam, hogy a cég marketingeszközökkel való támogatása nagyon fontos, egy szolgáltatásnál pedig még hosszabb idő, amíg imázst építünk. A mi célunk, hogy minél több hallgatónk legyen, és hogy tudatosítsuk, online rádióban is van értelme hirdetni.


Ha szeretné, hogy Szilfai Ágnes legyen az Év Példaképe 2014 közönségdíjasaszavazzon rá

A példaképre a szavazás oldalán tud érvényes szavazatot leadni, az interjú alatt lévő Like gomb nem egyenlő a szavazással. 

komment komment

Kommentek

süti beállítások módosítása